2008/12/26

Jul blir nyår blir fest

Sista gästerna har gått. Badvattnet tappas upp. Julen är över och nu är det vila som gäller. Fram tills dagen före nyårsafton - för då kommer nästa gäng från Sverige för att vara med om när Berlin 2008 blir Berlin 2009.

Det här är en känd nyårsstad. Jag har aldrig varit med om det själv, men tydligen ska hela innerstan bli ett enda stort partaj, med så mycket smällare och fyrverkerier att det är livsfarligt att gå ut på gatorna. Jag vet inte om det stämmer, det får vi se. Vi ska hur som helst ha ett litet nyårskalas, och eftersom vårt berlinumgänge än så länge knappast är uppe i ett schysst partyantal är det strålande att några vänner norrifrån är sugna på lite techno, öl och bockwurst.

Men tills dess - bada och vila.

1 kommentar:

  1. Jag var här förra nyår och planerade ge mig ut för att uppleva tolvslaget vid Brandenburger Tor, men ändrade mig väldigt kvickt när fjortisfulla tyskar brände av raketer och smällare runt fötterna på en redan vid sex-tiden på kvällen. Jag stannade på balkongen. Gott Nytt År!

    SvaraRadera

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se