2012/08/28

När två blev tre

Vi försöker ta oss in i rutinerna här, efter semestern alltså. Lite svårt eftersom läkarbesök och annat jox kommer i vägen hela tiden. Och sonen vill INTE gå till dagis, trots att kompisarna där kommer rusande mot honom, ropandes Er ist da! Mein Freund Eje! Han är här! Min vän Eje!
Men det ger sig väl.

Under tiden (dvs tills rutinerna är på plats igen och jag får en gnutta mer egentid) slänger jag ut ett bra tips. Mina vänner och före detta kontorskollegor Johanna och Daniel har skrivit en bok, När två blev tre. Den är rykande färsk och handlar om när de fick sonen Tage. Här är en artikel om dem, följer man länken där kan man läsa ett utdrag ur boken också.
Johanna och Daniel är kloka människor, jag saknar att ha dem på kontoret.




5 kommentarer:

  1. Åh vad söt du är. Tack för beröm! Vi saknar kontoret, dig och Berlin också.

    SvaraRadera
  2. A book about parenting written by parents! I think this is a wonderful idea - I would love to read it but it looks like I may have to learn a new language to do so ;)

    Another interesting thing to bookmark for future years. Thanks Johanna :)

    Btw, we are moving back to Berlin! Woohoo!

    SvaraRadera
  3. Daniel: Ingen orsak! Och kom hit snart och hälsa på vetja!

    Holly: OMG! You're coming back! Yay!

    SvaraRadera
  4. Har sett den boken tipsats om lite överallt nu, måste verkligen köpa den när jag är hemma i Sverige i jul.

    SvaraRadera
  5. Colombialiv: Ja! Skriv upp den på julklappsönskelistan!

    SvaraRadera

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se