2012/08/25

Back in town

Hallå gott folk! Här är jag igen, tillbaka i min favoritstad!

Nästan tre veckor i Sverige har vi fått, veckor fyllda med bad och sol och regn, kräftor, bullar, shopping och massor, massor av människor som står oss nära (men som vanligt är det typ hundra personer vi inte hunnit träffa, så är det jämt).

Fem anhalter, åtta kusiner, tre morbröder, en faster och ett gäng ingifta, farfar, farmor, mormor, R:s farmor, min farmor, min farfar och så ungefär femton vänner och deras barn på det. Öööö, vi som hade bestämt oss för att den här Sverigesemestern skulle bli lugnare än de brukar vara. Det gick ju i stöpet, kan man säga. Men att ta det lugnt innebär att välja bort att umgås med folk vi älskar, längtat efter, som betyder mycket för oss. Och det går ju inte.

Hur som helst, nu är vi tillbaka i Berlin igen (och cyberrymden, jag har knappt haft något internet alls där borta i Schweden), laddade med höstpepp av olika slag. Här ska tränas, bakas, inredas och resas så det står härliga till. Och så ska jag börja jobba igen på halvtid, och mannen min vara halvtidshemmapappa. Det blir fint det.

Eftersom Eje, ända sedan han fick alla skydden man behöver av mormor i Sverige, längtat så att han kunnat gå i bitar efter sin skateboard så gick vi till Cassiopeia nere på RAW-området i dag. Där finns det dels en skateboardhall där man kan inspireras av de stora kidsen som åker hur snabbt och ballt som helst, och dels en miniramp som man kan öva sig på. Minirampen ligger alldeles invid Cassiopeias biergarten. Mycket bra ordnat.

Älskar förresten RAW-området. Gatukonsten, ruinerna, barerna. Berlin i sitt esse.









2 kommentarer:

  1. Vad härligt att ni delar på föräldraledigheten, tror det är det bästa om man kan göra som ni. Ska du också börja resa i höst.

    SvaraRadera
  2. Jo, det är lyxigt att vi kan göra så. Men det känns också viktigt att han verkligen är här och hemma med barnen när han väl är på plats - eftersom han är borta från dem så himla mycket. Jag kommer nog inte resa så mycket i höst, däremot tillbringa rätt mycket tid på mitt frilanskontor.

    SvaraRadera

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se