2013/11/28

Fredagsfeeling

I dag kommer mina kompisar M och Y hit. Det ska bli himla kul, och det gör att den här torsdagen känns som en fredag. Jag tänkte nämligen försöka vara ledig i morgon under dagen. Så gott det går i alla fall, det blir säkert några mail som måste besvaras och så.

Huvudvärken är nästan borta, tackar som frågar. Det hjälpte att barnen inte vaknade varannan timme i natt, som de gjorde natten till igår. Sömn alltså. Vägen till lycka.

Nu har förresten alla julmarknader dragit igång här i Berran och i helgen kan man köpa pepparkakor, julmust och Västerbottenost på Svenska kyrkan. Julmarknaden där är ett stort happening för oss Berlinsvenskar, kan jag tala om. Mingelparty i kvadrat. Alla är där etc.

Nu ni. Nu klappar jag ihop datorn för den här veckan (well, typ) och tar helg. Och för att riktigt knyta ihop veckosäcken ger jag er en bild från när Hanna, Karen Sofie och jag cofficejobbade i måndags morse. Melbourne Canteen var vi på i Neukölln. Bra ställe! Gott kaffe. Goda ägg benedict.

Trevlig helg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se