2008/10/24

Två t-shirtklänningar rikare

Idag har jag shoppat kläder. För första gången sen jag flyttade hit! Visst, det är klart att jag har handlat en tröja här och ett skärp där under mina sex månader i Berlin, men jag har faktiskt aldrig gett mig ut på stan för att köpa kläder förut. Jag har inte känt mig sugen. Det är liksom ingen shoppingstämning här. Affärerna skriker inte KOM IN BLI SNYGG, snarare har de ett politiskt budskap i skyltfönstret, som i bästa fall är tryckt på en tröja som går att köpa. Eller så heter butiken något i stil med "Everyone is beatiful" och stämmer det behöver man ju knappast gå in för att göra sig het. I Stockholm var det tvärtom, där var vägen hem från jobbet som en dragkamp med mig själv. Lyckades jag komma hem utan några kassar hade jag varit duktig. Helt sjukt.

Hur som helst, idag köpte jag kläder. För att jag behövde det, för att det jag har i garderoben är trasigt och urtvättat. Yeah, jag är så eko! Och som värsta sköna feel goodbonusen så blev min kompis uppraggad av två japaner som ville fota henne för sajten stylehunt.charmworld.jp. Bara för att hon var så cool. Yeah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se