2010/07/17

Butik för färglada flummon upphittad

Varje gång jag går förbi en Indiska hemma i Sverige så måste jag in. Jag brukar sällan köpa något (för mycket röster i mitt huvud som säger "inte fler pryttlar hemma, inte fler pryttlar hemma") men det är något med de där snirkligt bohemiska och färgglada sakerna som tilltalar mig. Jag tror att det har att göra med min dröm om att någon gång bli en lyckolysande yogaguru som dricker te ur stora vackra koppar med orientaliska mönster, luktar lite mysigt av rökelse sådär och lever i en färgglad harmoni. Med lagom mycket pryttlar.

Nu har jag, efter två års letande, äntligen hittat motsvarigheten till Indiska här i Berlin. Natura heter affären och här hittar du driver av tjusiga sjalar, klänningar, böcker om zen, koppar, kuddar och såna där små fonduegrejer som man ställer ett värmeljus under. Otroligt användbara, och fina, saker med andra ord som definitivt kommer inspirera mig att gå upp i stående hunden några gånger extra. Butiken hittar du i gallerian Potzdamer Platz Arkaden.

1 kommentar:

  1. oh vad jag saknar indiska här i tyskland!
    mycket bra sånar tipps!

    SvaraRadera

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se