2013/06/12

Sounds like a plan

Jag fyller år i morgon. Det ska bli trevligt. Jag är generellt sett på när det gäller att fira saker – bättre att fira än att inte göra det liksom – och särskilt födelsedagar känns himla viktiga. En har ju levt ett år till av det här livet. Stort ju!

Jag har önskat mig en dag på stan i födelsedagspresent. För mig själv. Småbarnslivet gör sånt med en. Att man önskar sig sådana simpla saker, menar jag. Åh, bara tanken på att få gå efter vad jag själv har lust med under hel dag gör mig helt prillig. 

Men jag har en plan. Ska man alltid ha, fast jag överger den om något roligare dyker upp förstås.

1. Jag ska åka till något område jag normalt sett inte brukar hänga i. Västerut kanske. Ska i alla fall hålla mig borta från Friedrichshain, Prenzlauer Berg och stora delar av Kreuzberg.
2. Jag ska gå in i butiker istället för att bara glo i skyltfönstren medan något barn drar i mig och skriker "gååååååå mammma, gååååååå". Jag avskyr egentligen gallerior men det finns några butiker i Potsdamer Arkaden som jag är rätt sugen på. Oh, Manufactum också kanske? Det var länge sedan.
3. Om jag åker till Manufactum så ska jag äta en av deras svingoda surdegssmörgåsar.
4. Jag ska sätta mig i solen någonstans med en Alsterwassser och tänka på livet. Mest glada tankar, om det går.
5. Jag ska köpa en parfym. Skulle gärna vilja lukta nybakat. Fast inte bara vanilj, blir för kvalmigt.

När jag varit för mig själv tillräckligt länge planerar jag att åka hem, spruta på mig lite bulldoft, kroka arm med R och tillsammans med honom gå ut och äta middag. Alltså, det var ju inte direkt i går som han och jag satt mittemot varandra och liksom eh... pratade? En effekt av det här med att vår stora inte somnar förrän någon gång mellan tio och elva på kvällarna nu när det är så ljust. Och att R är borta halva tiden. Och att jag jobbat rätt mycket när han varit hemma. Och och och och och.

Det var det hele.
Hej!


(Titta förresten vilken fin tårta som väntar på mig! Eller. Okej. Den är inte till mig. Fotot är taget på Victoria och Daniels bröllopsdag för några år sedan. I Ockelbo, mitt landställe ligger där i krokarna. Därav paret på toppen. Med det gör inget, jag är ändå inte så förtjust i tårta. Faktiskt.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se