2013/06/18

Hej från Sverige och lite om Barbiehuset

Nu är vi installerade hos min mamma. Här blommar lupinerna för fullt och allt är nygrönt och fint. Trevligt det där att en resa till Sverige från Berlin under försommaren lite är som att åka tillbaka i tiden. Sådant som redan blommat ut i Berlin står fortfarande i sin fulla prakt här osv. 

Nog om blomster. På Citykollbloggen skriver jag i dag några rader om det gigantiska Barbiehuset som byggts upp vid Alexanderplatz. Kan ni läsa om ni vill. 

Nu ska jag fortsätta semestra á la Sverige. Kanske gå i en svensk skog, äta lite svensk sill, se på svenska barnprogram med min son (de pratar svenska, mamma!) – eller så lägger jag mig och sover i ett par timmar till. Aaah, livet just nu! Fint är det.  

Ett konstaterande: Det tar banne mig sexton timmar att ta sig från Berlin till mellansverige hur man än gör. Långsam båt från Rostock, snabb båt från Sassnitz, bil hela vägen – sexton timmar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se