2013/06/04

Maj 2013

Livet alltså. När det snurrar sådär fort. När dagarna blir ljusare och längre - vilket förstås är härligt men gör så att barnen vägrar somna före halv elva på kvällen - och när to do-listan är så lång att flera sidor i anteckningsboken inte räcker (och när den alltså ska börja betas av efter att barnen somnat eftersom det är skvatt omöjligt att få något vettigt gjort före dess).

Så var det i maj, och några dagar in i juni med för den delen. Nu är det bättre. Fortfarande hysteriskt men med några pauser inplanerade i alla fall. Gott sei Dank. Och om bara några futtiga veckor drar vi till Sverige för semester. Barnen ska få öva på rullande R, leka med mormor och morfar och farmor och farfar. Och kusinerna såklart. Jag och R ska träffa vänner, så jäkla efterlängtat.

Men det har ju inte bara varit hets och stress de senaste veckorna. Vi har ju varit på fest också! Flera faktiskt. En på Bar Babette och en på Insel der Jugend i Treptower Park (läs om båda ställena på Citykollbloggen).

Bar Babette! Jag var så lycklig över att äntligen vara där. HUR många gånger har jag inte gått förbi de stora fönstren, kikat in på människorna som sippar drinkar och tänkt att "herregud vad flott det ser ut" men inte haft tid att gå in. Nu var jag äntligen en av dem som stod där mitt i allt det snygga. High five på det.

Insel der Jugend är också fantastiskt. Perfekt för en bröllopsfest, med vattnet och grönskan och romantiken. Synd bara att det regnade. Satans regn. Så jäkla trött på det nu.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se