2014/02/04

En så himla bra grej

Ni vet hur jag gått och undrat hur det skulle vara att bo i Stockholm nu när jag har barn? Nära alla syskon, syskonbarn, föräldrar och vänner? Vi åker ju rätt ofta dit, men då är vi där på besök. Bor hos andra, tillsammans med andra, är gäster. Det är svårt att lajva Stockholmsvardagsliv då och få kläm på om det skulle vara något för oss.

Men i april, då ni! Då tar familjen Darlington sitt pick och pack och byter lägenhet med en familj i Stockholm som är sugna på Berlin. Vi ska leka svensk barnfamilj i Solna i par veckor samtidigt de får pröva på livet kring Boxi. Så himla smart.

Jag älskar verkligen konceptet med att byta boende med andra och känner på mig att vi kommer att göra det flera gånger framöver. Jag är till exempel väldigt sugen på en månad i LA, eller kanske några veckor på Gotland. Eller i Sydafrika. Bali kanske vore något eller, åh, åh, åh – New York!

Men vi börjar alltså med Solna. Hurra!

Kolla vad mysiga våra kvarter är! Sugen på att byta?

3 kommentarer:

  1. Fantastisk grej! Bogotá, Colombia, kanske?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men visst är det! Jag är så otroligt sugen på Bogotá och Colombia så let's do it! Fast jag börjar nog med att hänga med R på en kortisresa (han åker ganska ofta till Bogotá i jobbet). Då hör jag av mig!

      Radera

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se