2014/06/09

Helgdagar schmelgdagar

Jäkla lyllosar är vad ni är därhemma i Sverige! Som har haft en helt vanlig måndag, med jobb och förskola och vardag. Här har pingsten fortsatt i dag också, sjukt enerverande. Jag hinner inte vara ledig mer nu!

Dessutom är ju helgdagarna i det här landet så obarmhärtigt tråkiga. Prick allt är stängt (okej, inte restaurangerna) och alla vänner med barn i samma ålder är bortresta eller träffar familj. Och kvar är jag och mina barn, varav det ena gastar efter leeeekkooompisar var tredje minut. Förstår honom. Skulle jag göra samma om jag inte var, eh... trettiotre. 

Jag skulle förstås gärna gjort som resten av Berlin idag och gett mig av mot en sjö någonstans, det har ju ändå varit över trettio grader ute, men ensam med två barn som jag är och med trehundra deadlines som hänger över mig så känns inte det som något särskilt njutbart projekt alls. Buhu.

Så. Slut på gnäll. Nu är dagen ändå slut, i morgon är det vardag och snart är det semester. På riktigt, alltså. Inga jäkla fåniga helgdagar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se