2014/06/30

Way of eating

Vi är i Stockholm nu och jag fortsätter att fascineras över hur mycket det snackas här om hur folk äter, vad man har för "way of eating". Den ena äter inte kolhydrater, den andra inte mjölkprodukter, den tredje inget socker och den fjärde nästan ingenting - åtminstone två dagar i veckan. 

Jag äter allt. Det är min way of eating. Funkar toppen. 

Fast förr i tiden drack jag ingen mjölk. Jag var att rejält laktosintolerant. Men det gick faktiskt över efter ungefär ett år in i mitt Berlinliv. Bara sådär, efter tjugo år av ont i magen.  

Det är nyttigt att stressa ner och slappna av, helt tydligt. 

2 kommentarer:

  1. Va?! Way of eating, get känns ju jättemärkligt… När slutade mat att vara föda och energi och blev en livsstil istället?

    SvaraRadera
  2. Det är lite lustigt faktiskt. Lite som att vår icke-religiösa livsstil kräver något annat. Typ "jag tror inte på Gud, men jag tror på LCHF/5:2/veganism" eller vad det nu råkar vara... Själva äter vi allt, så gott som i alla fall. Det är absolut mest praktiskt när man reser ;)

    SvaraRadera

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se