2010/06/14

Bröllopsvecka, aber wie schön!

Kungligheter är populära i Tyskland, det är ingen nyhet, och jag skulle gissa att medlemmarna av det svenska kungahuset är de mest älskade av alla. Inte så konstigt kanske med en drottning född i Heidelberg. Av alla länder som ska bevaka bröllopet är Tyskland det land som skickar flest journalister (277 stycken) och i de tyska medierna har det pratats länge om att flygbiljetterna till Stockholm dagarna före vigseln är så gott som slut. Så även om intresset för bröllopet har konstaterats vara svalare än förväntat i stort så kan vi nog ändå räkna med att det kommer stå ett gäng glada tyskar och vinka till kortegen.

Och jag då? Jag ska vara i Ockelbo av alla ställen den 19 juni. Men inte för att jag vill kyssa marken där Daniel gått eller lyssna på Lill-Babs och Roger Pontare. Mitt lantställe råkar bara ligga i närheten.

Mer om intresset för bröllopet i Tyskland kan du läsa här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se