2010/11/11

Rostock-Trelleborg

Why, oh why finns det ingen ferryscanner.com, ferriyfind.de, eller färjefinnaren.se? Det vankas bröllop i Skåne i helgen och vi tar bilen. Har vi tänkt. Om vi kommer på någon jäkla färja vill säga. Det är snudd på omöjligt att hitta och boka en plats för bil och två vuxna. Det är som om Scandlines, TT-lines och Polferries tävlar om att ha det sämsta bokningssystemet - jag bestämmer sig för en rutt och det dyker upp en annan, jag måste maila för att få prisuppgifter (Polferries) och först när jag ska till att betala, alltså på typ steg 75, får jag veta att det visst inte fanns några fler platser på båten. Hoppla. Dessutom går allt så segt att man börjar fundera på om tiden går långsammare i färjevärlden.

Snälla, snälla, kan ingen begåvad människa styra upp en sida där den kortaste rutten med det bästa priset på den mest passande tiden dyker upp först i listan, och där alla bolag finns med. Please? Eller, finns den redan? Tänk om!

2 kommentarer:

  1. Hej Johanna :)
    Jag är en tjej som går sista året på gymnasiet och är väldigt sugen på att plugga tyska i berlin! Vet du någon bra språkskola i berlin?

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag gick ett tag på Friedländer schule i Friedrichshain. Den var bra! Lycka till!

    SvaraRadera

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se