2012/03/08

Frauentag

Det finns nästan ingen present som gör mig lika glad som blommor. Att packa upp en bukett, gå i en blomaffär eller på en fin blomsteräng gör mig helt prillig och bubbligt lycklig. Jag älskar färgerna, dofterna och att man måste njuta av dem nu. vilket jag alltid gör. Jag är verkligen expert på att njuta av vackra blommor.
När jag var student lovade jag mig själv att jag, så fort jag började tjäna pengar, alltid skulle ha färska blommor hemma. Det löftet har jag hållit, nästan i alla fall.

Med det som bakgrund förstår ni säkert hur glad jag blev över att killarna på vårt kontor köpt varsin blomma till oss tjejer i dag, som ett grattis på kvinnodagen. Hur rart är inte det? 

Internationella kvinnodagen kom förresten till på initiativ av tyskan Clara Zetkin. Kan vara fint att veta. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se