2012/03/22

Rätt så nöjd...

...med livet just nu. Och mig själv. Trots allt.

Jag menar, här vaggar jag omkring med en mage som känns tung som ett ton och foglossning och halsbränna och ändå lyckas jag göra en massa bra och roliga saker. Som att göra kul intervjuer, producera texter i parti och minut, cykla runt halva stan, underhålla min son och köpa blommor så att det ser vårigt ut hemma till helgen. Viktigt.

Och vilken helg det ska bli! Min kära vän L kommer hit från Sverige och vi ska ha några riktiga njutningsdagar ihop. Har vi bestämt.

Först och främst ska vi lapa vårsol, förstås. Sen ska vi hamama oss (på ett ställe jag inte varit på förut, blir spännande) med peeling och tvagning och inpackning och bastubadning.  På det blir det förstås massor av god mat och prat och bara fint.

Det gäller ju att passa på att göra sådant nu, tänker jag. Innan jag går in i flytta-föda-överlevatvåbarnschocken-fasen.

Så alltså. Rätt så nöjd är jag. Trots allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se