2012/03/28

Nedräkning

Energin är tillbaka! Yay! Efter nästan tre veckors haltande kan jag äntligen gå igen. Jag vet inte om det beror på de osteopatiska behandlingarna jag har fått (utskrivna på recept på av min doktor, älska Tyskland för det) eller om jag helt enkelt läkt ihop själv. Skitsamma, jag kan gå!

Gudarna ska veta att jag behöver all energi jag kan uppbåda just nu. Flytten närmar sig, förlossningen också och vi har massor, MASSOR, att fixa med de närmaste veckorna. Först och främst allt byråkratiskt som rör bebisen. Det är dags att söka Mutterschaftsgeld och gräva fram alla papper som krävs för att få föräldrapenning. Eftersom min kära make jobbar på annan ort, och pappor bara får tre dagar ledigt efter födseln här, ska ansökan om att få betald hemhjälp under den första tiden fyllas i. Och så har vi alla papper som sjukhuset jag tänkte föda på ska ha... Puh. 

Och sen flytten. Flyttfirma ska bokas, kök ska köpas (nej, vi har fortfarande inte hunnit med den lilla detaljen) och någon som kan montera in köket åt oss för en vettig penning hittas. Och så ska det såklart sorteras och packas. Och sorteras och packas. Och sorteras och packas. 

När allt det här är klart, mina vänner, tänker jag dråsa ner i vår, förhoppningsvis ihopmonterade, soffa och ligga där tills värkarna sätter igång. Det där med att packa upp flyttlådor får någon annan sköta. 
Sådeså.

Vill du förresten ha mer information om hur det funkar med Elterngeld och sånt i Tyskland, läs här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se