2012/04/18

Allt som ska klaffa

 Det är mycket som händer i mitt liv nu. Stora och spännande saker. Och lite läskiga också.

1. Vi flyttar om en vecka.
2. Jag har en bebis i magen som ska ut om cirka tre veckor. Hoppas vi. Kommer hon (vi tror att det är en hon) tidigare blir det lite... kämpigt.
3. Jag har en man som ofta jobbar utomlands och som mycket väl kan vara borta när bebisen bestämmer sig för att komma. Åtminstone om den vill ut inom de närmsta arton dagarna. Huvva, skulle vara så sorgligt om R missade. Blir helt ledsen i hjärtat av den tanken.
4. Vi vet fortfarande inte vad bebisen ska heta. Ingen panik där dock, jag har en känsla av att det löser sig. Men det är ändå spännande. Kanske syns det på henne när hon väl kommer ut? Hoppas det.
4. Jag har en 2,5-åring som snart ska tvingas lämna sin trygga hemmiljö mot något helt nytt och som på köpet får ett småsyskon. Allt samtidigt. Jag har rätt dåligt samvete för att det blev så tajt planerat alltihop, är rädd för att det ska bli för mycket för honom. Någon som har erfarenheter av något liknande? Tips?
5. Jag ska klippa mig i morgon.

Ok, det sista är väl rätt blekt i jämförelse men ändå en stor händelse för mig som på riktigt inte kan komma ihåg när jag var hos frisören sist. Jag ska gå till Ponyclub här i F'hain, vi får se om det blir en ny favorit. Resten av familjen, och då menar jag även min svärfar och mamma när de är här, går till Haarbar på Niederbarnhimstrasse. Helt okej, men är mycket mer som ett in-klipp-klipp-ut-ställe än de lite dyrare varianterna här i krokarna. Och om man nu, som jag, klipper sig cirka två gånger om året får det gärna kännas som en smålyxig happening. För det är ju det det är.

Ja ni, håll gärna tummarna för att allt går vägen nu. Och framför allt för att min pojke ska trivas och känna sig hemma på en gång i nya lyan och att R kan vara vid min sida när vårt barn föds.

Den här våren alltså. Galen.

Min finaste. Som ska bli storebror. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se