2012/04/17

And it has begun...

Nej nej, jag ska inte föda barn. Ännu. Jag pratar om packningen. Den är påbörjad. Eller, rättare sagt, jag har kommit igång med flyttfas 1: Sortering.

Det är fascinerande vad mycket skit man hinner samla på sig på fyra år. Jag som trodde att vi inte skulle ha så mycket att packa eftersom vi i princip började på ruta noll när vi kom hit. Eller åtminstone ett.
Vi fyllde en bil när vi åkte från Sverige. Visserligen en kombi och visserligen var den sprängfull, men ändå. Bara en bil, med två människors alla grejer. Det är inte så mycket, eller hur?

Som tur var känner jag mig väldigt rensig i dag. Feng shui-ig. Ska bara spara på sånt jag antingen älskar, använder eller behöver.

Visst sirru.

Först ut blev alla gamla tidningar. Jag har sjukt mycket tidningar, samlar verkligen (frilansrelaterad åkomma). Det här är bara en tredjedel av det som ska rensas bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se