Asså, vad är det för fasoner att TA BETALT för att hjälpa sina kunder när produkten man sålt till dem inte fungerar? Vi har ganska länge haft problem med vårt internet på kontoret, och har säkert lagt ut åtskilliga euros nu för att få support. Utan resultat, bör tilläggas. Grr! De (Alice) borde be om ursäkt för att det strulat, inte kräva mer pengar av oss. Fräckt, är vad det är!
Det här är inget ovanligt. En mängd andra stora företag här tar några cent per minut när kunderna ringer. För att inte tala om hur krångligt det kan vara att ta sig ur ett kontrakt! Min mans gym kräver att han kommer exakt en viss tid innan kontraktet går ut för att säga upp det. Alltså, det handlar inte om att han har några månaders uppsägningstid efter det att bindningstiden gått ut, utan kontraktet binds i ytterligare ett år om han inte säger upp det någon gång under några väldigt specifika datum.
Vad är det för stil liksom? Ska man som kund tycka att det är okej? Är det såhär i Sverige nuförtiden också?
Morr morr.
får jag gissa att din man tränar på fitness first? det var ett LITET HELVETE att gå ur i tid för mig. riskerade att åka på ytterligare ett år och betala 55 EUR/mån, men lyckades efter otaliga fax hit och dit gå ur. alice ska vi inte ens diskutera, italienskt skitleverantör! från början till slut av vårt abonnemang (dvs 2 år) var det skräp, skräp, skräp och helt ofattbart många inkompetenta personer och "helpdesks" däremellan.
SvaraRaderaHej Karin! Nej, min man tränar på någon lite mindre kedja som heter i stil med Fitness Berlin, typ. Däremot är jag på Fitness first (bra att veta att det är lika illa ställt där, grr!). Det verkar vara rätt standard att det funkar så, det var likadant med mannens förra gym. Det är mycket här som verkligen är på företagens villkor, känns helt skevt! Var kommer det ifrån?
SvaraRadera