2012/10/14

Ostalgi

Det har varit en intensiv helg. Som alltid när jag är ensam med barnen. Dagarna går i ett – mata, leka, amma, tjata, leka, amma, laga, tjata, plocka, plocka, plocka. När båda somnat runt tiotiden känner jag mig helt ledbruten. Egentligen borde jag väl gå och lägga mig då, på en gång, men ack. Det är så svårt. Och egentligen, den där egentiden fram till midnatt eller så behövs nog lika mycket som sömnen för att jag ska orka och må bra. Tänker jag på kvällarna i alla fall.

Men nu var det ju inte det jag skulle berätta. Jag har hittat en så himla fin gammal katalog på loppis som jag vill visa! Kolla in här, kläder från det statliga postorderföretaget Konsument Versandhaus. Utgiven i DDR 1969. Allsköns pryttlar, politisk propaganda och höstens mode i ett. En blombukett till vår republik, står det på framsidan. Det var tydligen Konsument-medarbetarnas motto när de satte ihop katalogen. Jojo.

Min favorit är killen i pyjamas som hängt handduken över armen, lite avslappnat sådär.














2 kommentarer:

  1. Visst är det! Funderar på att göra något större av någon av bilderna, en tavla, och hänga på väggen. Trycket är fantastiskt bra så det borde gå.

    SvaraRadera

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se