2012/10/29

Egen müsli


Jag har någon slags bild av att jag ska bli färdig någon gång. Ni vet, klar med allt som ska göras. I en vardaglig bemärkelse – inte som redo att stänga fabriken och gå och dö, eller så.

Jag lever med en vision av att jag någon gång kommer jag att sitta i vår soffa med benen högt och fundera på vad jag har lust att göra härnäst. När texterna är levererade, tvätten tvättad, barnet sött sovandes, hemmet städat och ompysslat, kroppen tränad, maten färdiglagad och brödet står i ugnen. När inga mail längre väntar på att besvaras, inget äckligt källarmögel borde saneras, inga repor i golvet poleras, inga räkningar betalas.

Och så tänker jag att . Då ska jag göra egen müsli.

Tror att det kommer att dröja ett tag dock.
Vad ska ni göra när ni är klara?

5 kommentarer:

  1. Har ett jättebra recept på en enkel och god müsli! Den ska du nog klara av att göra nån kväll :)

    SvaraRadera
  2. Men oj. Jag vill nog aldrig bli klar med allt det där. Jag inbillar mig att jag skulle bli sjukt rastlös och få lite stressklåda. Fast det är klart, att plöja två säsonger Mad Men skulle jag kanske passa på att göra.

    SvaraRadera
  3. Karin: Ja! Give me! (Tror att det mest är någon konstigt idé jag har dock - att jag ska vara klar med allt INNAN jag gör müslin. Ska nog bara prioritera det någon dag, helt enkelt).

    Dalkullan: Jo. Kanske är det bara i teorin som det skulle vara sådär skönt. Helt färdig blir man nog aldrig. Kanske tur.

    SvaraRadera
  4. Jag tror aldrig man blir klar, alltså det låter kanske sorgligt men för mig är det i alla fall så att så fort en sak/jobb/tvätt/middag är klar, så kommer något nytt. Det viktiga ärväl att prioritera in annat, som just att göra müsli och titta på mad men, lite ledig från allt måste man ju få vara!

    SvaraRadera
  5. Stella: Precis. Tror jag också. Om jag måste vara klar med allt innan jag börjar göra den där jäkla müslin så blir det nog köpemüsli resten av livet. Ska nog ändra prioordningen, helt enkelt.

    SvaraRadera

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se