2013/04/25

På tal om tacksam


Isa har börjat att prata lite grann. Förutom mamma, pappa och Eje som hon säger klart och tydligt säger hon numera också "tatt!" varje gång hon får något. Nästan alltid följt av ett jumboleende så att hela rummet lyser upp.

Alltså den flickan! Att just "tack" är ett av hennes första ord känns rätt väntat när man tänker på det. Maken till tacksam unge får man leta efter, hon är verkligen helt fantastiskt glad och tillfreds med livet. Nästan jämt! Hela hon personifierar ordet positiv nåt så inåt.

Om vi är tacksamma för att Isa är så easy? Eh, ja. Väldigt, väldigt. Det är till och frågan om vårt liv vi lever, med R borta så mycket, hade funkat annars.  

Måtte det hålla i sig. 

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag och fyra vänner åker till Berlin nästa helg för att fira min 30-årsdag. På lördagen tänkte vi gå ut och äta men även efter att ha lagt till säkert 30 restaurangtips på min lista så är jag osäker på vad som skulle passa en sån kväll. Skulle du kunna hjälpa mig?

    Vi är alltså 5 tjejer med varierande budget. Max 200 kr för en varmrätt (exkl allt runt om) tror jag är en bra guide. Men det gör ju såklart inget om det blir billigare.

    Vi vill att det ska vara en fin och trevlig miljö. Quirky eller nischad är ett plus i kanten. Någonstans där man kan trivas och sitta och äta länge.

    Vi gillar plockig mat typ tapas, pinchos, italienskt. Men det känns som att vi kan äta sånt i sverige så mexikanskt eller ryskt eller libanesiskt eller vietnamesiskt känns roligare.

    Det ska finnas veg eller fisk på menyn då två i sällskapet är veg-fiskerianer.

    Tänker att du skulle kunna tipsa om det ultimata stället för oss utefter allt jag läst på din blogg!

    Och tack för en himla fin inblick i din Berlinska vardag!

    /T

    SvaraRadera
  2. Hallå Tam!
    Hm, svårt! Men jag kommer att tänka på Orient Lounge i Kreuzberg. Det ligger lite gömt, liksom ovanför en annan restaurang. Plockmat, hummus och sånt och man kan antingen sitta i deras lounge där det röks shishapipor för fulla muggar eller i ett bås (men boka reda nu då) som gör att det hela känns lite mer "privatfest". Inget posh ställe alls, men god mat.

    Annars tycker jag att det är himla festligt att dela på några stora antipastitallrikar på Vineria Fraschetta här i Fhain. Inget quirky ställe dock, bara väldigt litet och himla mysigt. Och prisvärt! Sjukt gott.

    Transit i och för sig har ju också plockmat, asiatiska tapas. Finns både i Mitte och här i Friedrichshain - men jag gillar det i Fhain bäst som har ball inredning med fågelburar i taket och sånt.

    Hoppas att det här hjälpte er lite!

    SvaraRadera

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se