2013/04/17

Perspektiv

Det här med att byta miljö ibland. Det är bra.
Att komma bort en stund, uppleva något nytt, tänka andra tankar, byta perspektiv.

För en tid sen gjorde jag det, tillsammans med min kompis L. Vi hängde i London i ett par dagar och det var helt fantastiskt underbart, och så välbehövligt.

Förutom att jag fick en paus från det fina men ack så intensiva och slitiga småbarnslivet gjorde de där dagarna att min kärlek till Berlin fick en nytändning. Jag har ju varit mer eller mindre förälskad i den här staden sedan jag flyttade hit – men säg den kärlek som spirar och glittrar konstant under fem års tid?


Tiden i London gav mig en chans att betrakta vår vardag utifrån en stund. Komma på igen vad jag blev så himla förälskad i och tänka på det – inte bara leva i det.

Och sedan, när Londondagarna tagit slut, fick jag komma hem igen och vara så glad för allt. För min familj, vännerna, gatan jag bor på, för Boxi, för Friedrichshshain, för färgerna, dofterna, kontrasterna, ljuden, konsten, butikerna, barerna.
För parkerna. Gatustenarna. Hängpilarna.

Åh Berlin. Vad ska det bli av oss? Kommer jag någonsin att kunna lämna dig (mer än under korta stunder)? Det är frågan.

Det är verkligen frågan.

Nåväl. Här kommer i alla fall några vårvintriga bilder från London. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se