2013/04/25

Vårtecken

 
Ett säkert tecken på att det är vår är att jag tar en cykeltur genom Mon Bijou park för att åka och träffa ett gäng elever från journalistprogrammet på Ljungskiles folkhögskola. Resan till Berlin är en del av utbildningen och tanken är att de ska göra ett reportage under tiden här.

Mitt uppdrag är att berätta om livet som frilansjournalist, om hur det funkar att skriva för den svenska marknaden härifrån, om hur det är att leva i Berlin. Och lite allt möjligt annat som de kan tänkas vara intresserade av.

I tisdags var det dags och det var förstås lika kul som vanligt. Det är så jäkla inspirerande att träffa nya, unga journalister! Höra vad deras reportage ska handla om och få lite av deras entusiasm och framtidsvisioner med mig hem. Och så påminns jag om hur tacksam jag är över att jag kunde flytta med mitt jobb, det jag verkligen älskar att göra, hit till Berlin. Att det funkar! Hurra för det!

Och såklart – tack älskade internet för att du gör det möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se