2013/07/26

Mera värme

Så tar vardagen så sakteliga form igen. Eller. Nja. Varken jag eller R har börjat jobba ännu så vi ägnar oss åt att fixa lägenheten, lägga trall på balkongen och sånt. Badar lite, leker kök med Isa. Mycket mer än så klarar vi inte av just nu. Värmen alltså, den är galen. Och värre och värre blir det - i helgen ska det bli fyrtio grader. Fatta. Fyrtio grader. Bäst att hålla sig inne va?  Det eller en tripp till hemliga sjön. Vi får se vad vi mäktar med.

Och just det. Vi räknar ner också. Till Isas dagisstart. Två veckor kvar nu. TVÅ YNKA VECKOR INNAN VÅR BEBIS SKA BÖRJA PÅ DAGIS. Märks det att jag har en aning ångest över det här? Ångest, samtidigt som det ska bli helt fantastiskt att hitta något slags fokus igen. Få lov att arbeta mer regelbundet, ha tid att tänka, påbörja, slutföra, utmanas. Förutom att jag ska skriva en sjuhelvetes massa artiklar så är höstens projekt att lära mig mer om Berlins historia. Den har ju lite att bjuda på, om en säger, och det är verkligen på tiden att jag tar mig tid att läsa mer, gå på några fler museum. Det finns så många jag inte hunnit besöka ännu så det är pinsamt (å andra sidan finns det ju väldigt många här också). 

Okej. Nu ska jag duscha kallt och försöka pimpa mig själv lite innan nästa svettattack. Hemmafest ikväll.

Och, of course. Dagens reklam för Citykollbloggen. I dag tipsar jag om bra badställen i stan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se