2013/07/31

Har en dator igen


Och för alla er som legat sömnlösa om nätterna av oro för hur min dator egentligen mår (den fick ju en kopp te över sig i början av juni) så kan jag berätta att den mår finfint. Numera.

Fattas bara efter att ha varit på spa hela sommaren, vilat upp sig, badat i ultraljud och haft sig. Den har till och med lyft sig en aning, fått ett nytt tangentbord och så.

Jag däremot är 400 euro euro fattigare. FYRAHUNDRA EURO. Så jävla ovärt. Fast ändå värt förstås. Om man jämför med vad det kostar att köpa en ny. Men ändå Aj.

Lovar härmed dyrt och heligt att aldrig ha något flytande intill min dator. Hör ni det? Aldrig, aldrig, aldrig mer.

Apropå bilden. Eje fick ta över det gamla, trasiga, tangentbordet. Han hämtade genast sin kopp med "barnkaffe " (skummad mjölk) och satte sig sedan för att skriva "viktiga vuxensaker". Ni förstår vilken omställning det är va, att sluta dricka kaffe medan jag skriver? När till och med fyraåringen tycker att det är helt jäkla självklart att man ska ha fikat bredvid datorn.

 Och apropå att åka på spa. Här kan jag tänka mig hänga  någon gång.

1 kommentar:

  1. 400 Euro var mycket pengar för att laga en dator. Jag spillde vin pa min dator och det var ju fruktansvärt klumpigt.

    Min gamla kära trotjänare, en ASUS, som jag har haft sedan 2008 dog direkt. Jag försöker lata bli att tänka pa den. Jag har inte ens slängt den utan gömt undan den i en garderob.

    Nu har jag en ny laptop av annat märke.

    Sensmoralen är: ha aldrig vätska av nagot slag i anslutning till din PC.


    400 Euro, det är cirka 3600 kronor, vilket betyder att det skulle kosta mer att försöka laga den än vad den kostade i inköp.

    Jag skulle kunna betala detta för att fa tillbaka min laptop även om det naturligtvis trotsar all logik.

    SvaraRadera

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se