2013/07/20

Honey, I'm home!

Vi är tillbaka! I Berlin! Hemma! Det är så härligt att jag måste skriva utropstecken efter varje mening!

Fast gladast är nog Eje. Han har längtat hem något alldeles vansinnigt den senaste veckan och nu studsar han lyckligt fram och återupptäcker allt han gillar här. Min brandbil, åh! Min fina matta! JAA! VI GÅR TILL BOXI! Och igår kväll när det började mörkna: Min lampknapp! Åh! Tack snälla mamma för att jag har en så bra lampknapp! 
Eh, ok? Men fint att han är nöjd. 

Förutom att Eje möjligen tycker att den var lite lång så är vi mycket, mycket nöjda med vår Schwedenurlaub. Vi har träffat hundra miljoner människor, varit på en miljard ställen, fyrtioelva festligheter och haft fint väder nästan hela tiden. Isa har lärt sig att gå, Eje har fyllt fyra och fått en spindelmannendräkt, jag har fått min dos av havsfläktar och R har ätit lakritspuck. Jag ger sommaren hittills fem av fem brezlar. Och då har vi ändå hela Berlinbiten kvar. Den bästa ju! 

Btw, på Citykollbloggen har jag skrivit ett inlägg om vikten av att ha kontanter på sig i den här stan. Läs det om du är på väg hit vetja. 



2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Eller hur! Men känns ju skönt att han uppskattar våra bekvämligheter här hemma. Vi får se hur länge det håller.

      Radera

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se