2009/01/29

Berlin as we know it

Vi har länge varit väldigt nyfikna på vad paret mittemot jobbar med. På kvällarna lyser hela gården upp ibland av fotoblixtar från deras lägenhet och flera gånger i veckan får de stora paket som kommer med bud. Ganska ofta är det vi som tar emot paketen, och då står de där och lockar oss i hallen tills våra mystiska grannar kommer och hämtar dem. Vad gör de? Vad fotar de? Vad innehåller paketen? Dildos? Asiatiska möbler? Hudkrämer?

Nu vet jag. Våra grannar säljer kinky underkläder via nätet. Paketen innehåller korsetter och svarta lackpumps. Svarta lackpumps som såklart fotas innan de läggs ut. Det var inte konstigare än så, och jag måste säga att det känns tryggt på något sätt. Babybutikerna tar över ute på gatorna, men Berlin as we know it lever vidare. I lägenheten mittemot!

1 kommentar:

  1. hej johanna! johan heter jag och jag är lite nyfiken på berlin och hittade din blogg på bloggportalen. jag tycker den var väldigt intressant och nu är jag galet peppad på att åka dit! jag har några frågor till dig som du gärna får svara på om du har lust och tid:

    - hur bor du? hur stort, vad kostar det, standard, bredband, hur långt till centrum osv
    - det är billigt i berlin, jag har varit där, men hur billigt är typ mataffärer, barer, restauranger osv jämfört med sverige tycker du som bott där ett tag?
    - du jobbar som journalist (som jag! :), med tv tycker jag mig ha kunnat utläsa, men hur försörjer du dig? jobbar du på distans till sverige, åker du till swe och jobbar ibland, jobbar du nåt för tysk tv/tidningar?
    - tyskan. hade du pluggat nån tyska innan du kom dit? hur mycket "måste" man kunna för att klara sig?

    om du vill/kan svara (hoppas!) får du gärna göra det på hulqen@gmail.com. tack på förhand!

    mvh/johan wallén

    SvaraRadera

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se