2009/01/12

Fördelen med buffliga berlinare

Berlinare är inte särskilt artiga. Här hålls det sällan upp dörrar, folk tränger sig gärna före i kön vid tillfälle och är det många människor på samma ställe är det armbågarna utåt som gäller. Inte särskilt charmigt, men jag måste säga att jag upptäckt världens fördel med det här. Aldrig förut har jag fått så många leenden när jag hållit upp en dörr eller låtit någon med bara en vara i handen gå före i kön. Folk blir så glada och ser ofta så härligt förvånade ut att det inte gör så mycket att man får en armbåge i sidan då och då eller en dörr på näsan. Här räcker det liksom med lite vanlig artighet för att man ska känna sig hur snäll som helst, värsta egoboosten!

3 kommentarer:

  1. Gillar din blogg, går också i tankarna att ta och flytta ner... får se hur det slutar!

    SvaraRadera
  2. Haha, klockren analys! Jag går också runt och känner mig som värsta gentlemannen här i Berlin :)

    SvaraRadera

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se