2009/01/13

En bit kvar...

Mitt gym är ett frauenfitness. Det finns ganska många såna i det här landet, alltså gym bara för kvinnor, och jag kan tänka mig att det har ett samband med att dagstidningarnas förstasidor ofta pryds av bröst och att de kvinnliga programledarna i tv ibland bara har trosor på sig. Kanske har det även att göra med det stora antalet hemmafruar och att många arbetsgivare aldrig hört talas om "hemmapappor" trots att pappaledighet funnits i snart två år i Tyskland.

Jag vet inte hur det skulle vara att lyfta tyngder på ett ställe där även män var tillåtna här i Berlin, men jag hoppas innerligt att kvinnor inte kommer behöva egna gym särskilt länge till. Och tänk om även de gym där det nästan bara går män snart också börjar erbjuda barnpassning, det vore något det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se