2010/04/15

Berlintripper på gång

Jag planerar utflykter. Så fort det slutar regna ger jag mig i väg till:

1. Tierpark. Det gamla DDR-zoot i Berlin som trots sin gråbeige utformning har sin charm. Ska bli spännande att se om det den här gången går att köpa något annat än inlagd gurka på påse när det blir hungrigt. Inlagd sparris kanske?

2. Galerie Caprice Horn och utställningen som följs av tävlingen Sony World Photography Awards. Världens bästa foton från 2009/2010 är samlade (åtminstone de bästa i tävlingen). Pågår till den 22/4.

3. Turkmarknaden i Kreuzberg. Jag behöver antioxidantera mig och ska bunkra billiga Gojibär.

Och är det soligt på söndag så är Körsbärsblommefesten i Marzahn en bubblare. Kan det finnas något härligare än att strosa runt i en vacker park fylld av blommande körsbärsträd? Jag svarar själv på den frågan: Nej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se