2010/04/06

Blöjor och Berghain

Jag måste säga att mitt liv som bebismamma och frilansande journalist innehåller rätt många oväntade inslag. Förmodligen ganska många fler än om jag skulle varit en helt vanlig föräldraledig anställd. Den senaste tiden har jag till exempel, mellan kvällsgröten och nattamningen, hängt på technoklubbar och pratat med entusiastiska partygalningar om hur kul de har haft det de senaste 20 timmarna, letat efter darkrooms på Berghain, lärt mig allt om hur det är att jobba som bartender på en av Berlins knäppaste klubbar och stått på vibrerande högtalare för att fota sprängfulla dansgolv. Det är svårt att både jobba och ta hand om bebis, tiden räcker absolut inte till, men jag gillar oförutsägbarheten. Variation! Det är ett av mina ledord här i livet.

Läderbögar och mammaliv i en salig blandning. foto från Flickr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se