2010/10/17

Bröllopsrapport

Jag älskar bröllop. Kärleken liksom, finns det något mer värt att fira än den? Jag är trött i dag, och så ska det vara. Gårdagen blev hejdundrande trevlig - ceremonin var fin (brudparet behövde bara skriva under ett enda papper) och festen efteråt härlig. Och jag kan nog konstatera att tyska bröllop inte verkar skilja sig så särskilt mycket från våra svenska. Det var tal (fast inte så många som på de svenska bröllopsfester jag varit på, det kanske är en skillnad? Eller så har de bröllop jag varit på i Sverige varit extra taliga bara), det var mat, det var dans, det var tårtskärning och när någon klingklingade i glasen så skulle brudparet pussas.

Något som jag aldrig varit med om på ett svenskt bröllop däremot var att det inte verkade vara så noga med kläderna. Det stod inga anvisningar i inbjudan och det var många som inte var särskilt uppklädda alls, jeans och skjorta bara. Men det kan ju förstås också ha varit en tillfällighet, vad vet jag. 



2 kommentarer:

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se