2010/12/10

Julklappsshopping i Berlin

Eftersom jag är lite för sent ute med i princip allt så känns det lagom att börja med julklappstipsen nu. 

Schwesterherz här i Friedrichshain har länge varit en av mina favoritaffärer och för julklappsinköp är den helt perfekt. Vackra anteckningsböcker, äggkoppar, tekoppar, vaser, kannor, kalendrar, bokmärken, kylskåpsmagneter - det är som att grejerna ropar "titta vad fin jag är, köp mig" till mig varje gång jag är där. Särskilt bra är affären för alla som går i gång på själva inslagningen av klapparna, det finns en hel vägg med alldeles underbara paketpapper för ungefär 2,5 euro arket.

Och för er som gillar att stå i köket, eller känner någon som gör det - för inte så länge sedan slog ägaren till Schwesterherz upp dörrarna till Küchenliebe, en butik i samma stil som föregångaren fast bara med köksprylar. Affärerna ligger alldeles bredvid varandra på Gärtnerstrasse 28.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se