2011/05/11

Frilanslivet

Och så blev det sådär fantastiskt mycket att igen. Resor fram och tillbaka till Sverige, intensivt jobbande när jag är hemma (läs Berlin). Planering in absurdum, barnvakter, boka, bocka av. Tusen saker att tänka på. 

Mycket jobb betyder (oftast) mer pengar, och det är ju bra, men det tar alltid emot att åka iväg till Sverige och lämna familjen och Berlin. Särskilt när uppdragen kommer plötsligt och jag inte har haft tid att vänja mig vid tanken på att åka. När jag från en dag till en annan ska bryta upp alla planer och pussla ihop nya.

Dessutom, Berlin är så underbart fågelkvittrande varmt och härligt nu och i morgon är det fest på dagis. Och R, min man, har precis kommit hem efter några dagars jobbresa, vi behöver umgås.

Och då åker jag, missar alltihop. Hejdå!

Fast jag vill ju också. Och jag vet ju att jag kommer att njuta av varenda minut när jag väl är igång. Jag tycker att det är roligt att vara iväg och jag älskar mitt jobb. Jag har valt det här livet.

Ja ni, såhär är det. Att bo i ett land och jobba i ett annat. Åtminstone för mig.

3 kommentarer:

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se