2011/05/16

Rapport från en mellanlandning

Något kyligt, tilltagande regn, cirka 13 grader. Ensam på kontoret, en aning frusen och med alldeles för mycket att göra. Kom tillbaka från Sverige i lördags, åker igen i morgon. Vill gärna ta ett bad, få en massage, ha semester. Får dock vänta.

Maj och juni är bråda tider i vår familj. Dels för att jag är frilansare och uppdragen har en tendens att hopa sig under den här tiden, men också för att det blir många resor hem till Sverige. Det är dop, bröllop, midsommar – viktiga fester med människor vi inte vill missa. Fram och tillbaka. Hin und zurück.

Jag tuffar på. Låser kontoret och sätter mig på en blöt sadel. Hem och packa.

3 kommentarer:

  1. Halloj,

    tipsade våra läsare om din blogg häromdagen :)

    http://www.seatfinder.se/blogg/2011/05/16/tips-svenska-resbloggare-i-varlden/

    SvaraRadera
  2. Hej, hittade till din blogg & ser att du bor i Berlin. Jag har precis bokat en weekend dit, men har gjort en tabbe... Jag & min sambo får två helgdagar där, söndagen den 12 juni, samt 13 juni, och tydligen är det en helgdag på måndagen då jag tänkt shoppa:P Jag undrar om du har några tips på vad man kan göra i Berlin på söndagen samt efterföljande helgdag på måndagen? Samt om du vet hur butikerna har öppet på lördagen, vi anländer på eftermiddagen....

    johanna:)

    SvaraRadera
  3. Anders - härligt! Tusen tack!

    Johanna - ingen fara alls! 10-13 juni pågår Karneval der Kulturen, en superkul gatufest här i Berlin. Kolla in programmet här: http://www.karneval-berlin.de/de/neu.209.html

    På söndagen kan du gå på roliga loppisar. Den i Mauerpark är som värsta festivalen så här års – missa inte utomhuskareoken klockan 15!

    På lördagen är det öppet i affärerna, på många ställen till 19 skulle jag tro. Så shoppa hinner du.

    Ha så trevligt nu!

    SvaraRadera

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se