2011/11/15

Fussfetifischad

Jag älskar att bli äten på av småfisk. Jag kan konstatera det nu, efter att ha varit på nya Fussfetifisch på Danziger Strasse, nästan upp vid Eberswalder Strasse. Det var verkligen helt underbart, kändes lite som att doppa fötterna i ett akvarium fyllt med kolsyrat vatten (fast kolsyran var glupska fiskar som girigt gav sig på all död hud på mina fötter). Jag tänkte först att mina fossingar måste ha varit dagens skrovmål, men ägarinnan berättade att fiskarna kan äta slitna fötter hela dagarna utan att bli mätta, en sprucken häl är bara som ett litet snack för dem. Ett chips, typ.

I tjugo minuter satt jag och vännerna T och H där. Vattnet var ljummet och skönt, lokalen var fint inredd och fiskarna hungriga. Den enda nackdelen med stället skulle vara det enorma skyltfönstret som gör att precis alla som går förbi inte kan låta bli att titta, kanske stanna till, ta ett kort. Man kan ju förstå varför, det ser rätt spännande ut, men den som inte är ok med att bli uttittad ska nog gå någon annanstans.

Efter en 20-minutersbehandling var fötterna mjuka och sköna. Inte babylena, men i betydligt bättre form än innan.
 
Jag kan starkt rekommendera ett besök på Fussfetifish. Särskilt kanske efter en lång dag på stan. Mycket behagligt, och en kul grej!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se