2011/11/01

Livet bara

Så lämnar jag åter landet för uppdrag i Sverige. Ett dygn bara är jag borta den här gången, inte så farligt, och när jag kommer tillbaka behöver jag bara släcka en enda liten brand (förmodligen) för att sedan vara ledig en hel helg och lite till. Om allt går som det ska.

Livet har verkligen varit fantastiskt intensivt den här hösten. Förutom ett par lugna dagar här och var har det gått i ett sedan augusti. Jag börjar bli lite trött nu faktiskt. Trött men glad över att företagandet och det här flängandet ändå går så bra. Det låter ju som en ganska dålig idé egentligen – att som säkert hundratals andra svenskar frilansa från Berlin, åka fram och tillbaka till Sverige (mest) och på det skaffa barn mitt i alltihop. Utan mor- och farföräldrar  eller syskon runt knuten som kan ställa upp när det kniper. Lägg till att mannen min ofta jobbar mycket tidiga morgnar eller natt. Krångligt.

Men det går! Banne mig, det går!

Och nu åker jag igen. Får mitt avbrott från dagisstress och Lidl-handling och min dos av nästan nyfödda brorsbarn, fina kollegor och kära vänner. Inte så dumt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se