2013/09/21

Den där ölfesten, ni vet

Bild lånad härifrån.
I dag börjar Oktoberfest nere i München. Originalet, den stora, riktiga. Jag har varit där en gång, men Eje var med så vi gjorde ju knappast festen som man ska, om man så säger. Ändå var det bland det mäktigaste i partyväg jag varit med om.

Så många glada och rosiga människor på samma ställe som så ohämmat skrålade med till schlager och ompaompa. De där brudarna i heidiklänningar som kryssade fram genom folkmassan, bärandes på tio, femton, tjugo enorma ölglas på samma gång. Att ALLA hade de traditionella kläderna på sig, gick så all in. Det var så fascinerande! Och så tivolit utanför, herregud. Enormt! Som sju Gröna Lund!

En vacker dag, innan jag blivit alltför gammal och trött, ska jag dit igen. Och bara köra. Det står med på min bucketlist. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se