2013/09/20

Vad händer här då?

Jomen, det är ju helg på gång. Om jag har några planer? Nej. Om jag borde ha det med tanke på att jag åtmistone under en dag av två är ensam med barnen? Ja. Men jag har fortfarande i morgon på mig att komma på något att roa oss med.

Och annars då? Näe, vi surar lite över att ytterligare en dator i hushållet gått sönder på grund av fuktskador och kommer att kosta en miljard (känns det som) att reparera. Den här gången har vi dock ingen aning om hur fukten kommit in i datorn, vi har ju varit minst sagt försiktiga sedan det råkade hamna en kopp te i min jobbdator. Trodde vi att vi varit i alla fall. Hur som helst. Sjukt bittert är det. 

Och så har det blivit höst här i Berlin. Jättemycket. Det är superkallt och regnar och tittar man noga så kan man se att träden börjar gulna litegrann. Snart är det dags att åka till Tiergarten för att springa av ungarna – när höstfärgerna kommit är det så vackert där att det gör ont.

Och med det klappar jag ihop den här apparaturen och tar helg.

Eller förresten! Om du befinner dig i Sverige så tycker jag att du ska köpa den nya numret av Aftonbladet Resa som ligger ute nu. Där kan man nämligen läsa en artikel om Berlins varietékultur som jag har skrivit och eminenta Hanna Skoog har fotat.

Och när jag ändå är igång. På Citykollbloggen kan man just nu läsa om det helt fantastiska lunchstället Der Imbiss. Naanpizza liksom, varför har jag aldrig ätit det förut?

Så. Nu är jag färdig. Trevlig helg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se