2010/08/07

Livet är bra fint

Seriöst, jag kommer aldrig att kunna flytta härifrån (förlåt mamma). Det är för härligt. I dag tog jag och sonen en tur ner på ekomarknaden vid Boxi, strosade omkring, gungade lite i lekparken, lyssnade på världens mysigaste lilla jazzband, åt korv (god korv, med 100 procent kött i), charmade alla vi mötte (well, jag kanske inte riktigt kan ta åt mig av äran här) och bara njöt. Och på vägen hem stannade vi till på Coffeincentrale, kaféet som är så lugnt att man skulle kunna meditera där. Drack en latte, lekte lite med klossarna i lekhörnan, charmade kaféägaren.
Vilken bra dag.

PS. Ekomarknaden på Boxhagener Platz är riktigt bra. Inte lika prunkande vacker som den vid Kollwitzplatz, men säkert en aning billigare. Däremot är loppisen på söndagar inte något vidare längre. Skräp i drivor som dessutom kostar alldeles för mycket.

2 kommentarer:

  1. Hej! Först - din blogg är toppen, jag blir mer och mer övertygad om att det är staden för mig (Och då har jag inte ens varit där än) I slutet av augusti ska jag dock åka till Berlin för första gången över en helg och bo på ett hostel i Kreuzberg. Finns det någonting jag absolut inte får missa att se eller göra?

    SvaraRadera
  2. Tack Andrea! Det gläder mig att du gillar bloggen!
    Jag tycker inte att du ska missa att kolla in Holocaust Memorial (2711 stora stenblock vid Potzdamer Platz ungefär), äta en rejäl berlinerfrukost på något mysigt kafée, gå på en riktig technoklubb om du gillar att gå ut (Berghain är ballast om du är beredd att köa), gå på ekomarknad på lördagen vid Kollwitzplatz i Prenzlauer Berg och sen hänga på någon schysst biergarten, typ Prater på Kastanienallee. Och så måste du passa på att äta mycket korv, om du inte är vegetarian förstås. Hoppas det blir jättetrevligt!

    SvaraRadera

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se