2010/08/07

Skrubbad

Jag är len. Renskrubbad från topp till tå av en bastant kvinna i sina bästa år. Det kan omöjligtvis finnas en enda död hudcell kvar på kroppen, hon tog verkligen i med sin skrubbhandske och gnuggade så det stod härliga till överallt (nåja, inte precis överallt. Ni förstår).

Äntligen har jag varit på Hamam für Frauen i Kreuzberg och fått en äkta Kese och Sabunlamabehandling. Det innebär att man, ungefär som i en biltvätt, blir totalt rengjord, peelad, inskummad, tvättsvampsomvispad och sen avsköljd med underbara skopor varmt vatten. Allt till ackompanjemang av turkiska ballader. Det var helt fantastisk och jag har bestämt mig för att jag ska bli tvättad på det här sättet ofta. Och kommer jag inte iväg ska jag åtminstone köpa såna där gigantiska tvättsvampar som den turkiska damen hade, vilken grej!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se