2010/08/24

Soppa och musik

Snart är det soppfestival i mina kvarter. Alla som vill lagar soppa och så får alla som är sugna komma och äta. Helt gratis. Det är en soppbjudningskväll skapad av pur välvilja och generositet! Är det inte fint?
Och så blir det livemusik, med band som heter Cellolitas och Berlinska dróha. Och säkert dans. Och så massor av roliga saker att göra för kidsen. Gatufest helt enkelt.

Jag säger då det, här sitter jag, en urvriden småbarnsmamma i sin mest ospontana del av livet (hoppas jag), och är inte ett dugg ledsen för att jag inte kommer ut så mycket. Festen kommer ju hit! Jag har verkligen ingenting att klaga på i den här stan.

Kolla in festivalens hemsida och kom hit och ät soppa den 4 september.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se