2010/09/29

Grüss Gott in Lederhosenland

Jag befinner mig i en bayersk saga. Förvisso med ganska mycket regn, gråa skyar och en gnällig bebis, men ändå. Jag säger bara alperna! Ängarna! Balkongblommorna! De galna sagoslotten byggda av bayerska kungar på artonhundratalet!
Det finns verkligen mycket att bli förtjust i här i Bayern.

Hotellet vi bor på heter Gasthof Waltraud och passar perfekt in i min Sturm der Liebesemester.
Det ligger i den lilla kurorten Kochel am See, omgiven av snötäckta alper och gröna ängar med muande kossor. Blommorna väller ut från balkongerna, det är färg och fint överallt. På kvällarna sprakar brasan i hotellets restaurang och när servitören kommer med maten säger han saker som "jippijayeay, hier kommt das Essen!" eller "sing halleuja, das Essen ist ferdig!". Jag stortrivs!

Nu hinner jag inte skriva mer, det är schweinehaxetid (att äta alltså. Med en kall hefeweissen). Men för att ni riktigt ska komma in i samma stämning som jag är i så klistrar jag in ett klipp med min favorittyrolersångare. Helt fascinerande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se