2010/09/13

Skrymmande poströst postad


Efter att ha legat på köksbordet i typ två veckor har jag äntligen fått iväg min poströst. Bra bra, nu kan jag sluta hetskolla på partiutfrågningar och debatter på SvtPlay. Det är gjort, jag har valt, vilket lättnad.

Men, och nu ska jag klaga en smula här, jag blir alltid lite tjurig när jag är tvungen att posta kuvert i A5-format här. Eftersom tyska posten räknar det som en skrymmande storlek kostar det minst 3,40 euro. Per brev! Fast det är klart, det kanske jämnar ut sig eftersom det är mycket billigare att skicka paket härifrån än från Sverige (bra tips för er som flyger hit med bara handbagage och sen råkar shoppa lite, bara att posta hem).
Och dessutom - i det här fallet är det ju verkligen värt det. 3,40 är ett helt överkomligt pris att betala för demokrati från utlandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se