2010/09/21

Med hopp om alpromantik och så lite oktoberfest

Nu pågår den för fullt - oktoberfest! Schlager, lederhosen, långbord och öl öl öl, överallt. Åtminstone i Sydtyskland och hör och häpna - vi planerar faktiskt att åka till München med omnejd i nästa vecka. Fast inte för att oktoberfesta så värst mycket (ta hand om ettåring och supa skallen av sig klockan nio på morgonen känns som en ödesdiger kombo. Eller ta hand om ettåring med rejäl ölbakfylla, gaaaa. No can do) men för att uppleva mer av Tyskland. Mer natur, mer autobahn, mer tyska dialekter och, om än inte på oktoberfestnivå, mer öl. Jag älskar alper. Och jag älskar att det finns en väg där i krokarna som heter Romantiska gatan. Jag vill ha romantik. Jag behöver romantik. Och alper.

Det finns en såpa som går typ varje dag på teve, den heter Sturm der liebe, och jag tänker mig att vår höstsemester i Sydtyskland ska bli som deras intro. Ska bara till lite sommarväder, softade linser och människor med puderlen hy. Kolla in här och wish me luck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se