2011/01/24

Januaridesperationen växer. Och åtgärdas.

Men blä, vad mulet det ska vara då. Helt grått. Jag som är så redo för solglitter och uteserveringar, BEHÖVER solglitter och uteserveringar. Men men, allt har sin tid och medan vi väntar på strålarna (och som motgift mot grådiset) har jag och min kära man bestämt oss att låta hela den här veckan ramas in av vardagslyx. Ni vet, guldkantsgrejer. God mat och utflykter som gör oss piggare, kärare, gladare. Mindre grådisiga.

Frågan är bara på vilken nivå vi ska lägga oss. Ett spabesök känns ju lockande men ska vi satsa på en fotmassage till kaffet eller romantisk bubbelpool- och champagnelyx i en egen spasvit på ljuvliga Adlon Day Spa (Höhö, I wish. En halv dag kostar 300 euro, exklusive behandlingar. Jag var där för ett tag sedan för att skriva en artikel om stället och har drömt mig tillbaka sedan dess)?

Och ska vi äntligen ta oss till Fischers Fritz (som jag velat gå till hur länge som helst, Berlins enda restaurang med två Michelinstjärnor) eller duger det fint med några Flammkuchen och lite rödtjut på kvarterskrogen?  Inte så dumt det heller, och väldigt mycket snällare mot frilansarplånboken. Får tänka lite men vad det än blir: Kära barnvakt, bara att komma. Här ska njutas.

En spasvit på Adlon Day Spa om man är lyxig.

3 kommentarer:

  1. Behöver ni barnvakt?
    Här har ni en svensk tjej i Berlin med stor erfarenhet av att arbeta med barn!
    Hör gärna av er
    vänliga hälsningar
    Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Klart att ni ska gå till Fischers Fritz! Och gå dit på lunchen (välj tre rätter från lunchmenyn), så blir det inte så blodigt! Bättre balsam för själen finns inte! :)

    SvaraRadera
  3. Baba: Alltid! Vi har en barnvakt som är finfin men så mycket som jag ränner lär vi behöva fler. Maila mig på johanna@paues.net.

    Martin: Bra idé! Lunchlyx när barnet är på dagis, yey!

    SvaraRadera

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se