2011/06/22

Utegym

Joggade till Volkspark Freidrichshain i går – det fick bli mitt sätt att få lite Fête de la Musique i mig, småbarnsförälder som jag är. Jag tar en joggingtur, tillbaka om en liten stund sa jag till familjen och gav mig ut för att spana konserter. Sex stycken prickade jag in, tre i Volkspark (var mest gitarronanerande som pågick där dock), lite skadisco, funk och så en smockfull punkkonsert på Frankfurter allee. Och så jogg mellan, väldigt hurtigt.

Men nu var det ju egentligen inte det jag ville berätta om utan om de underbara gamla träningsredskapen i Volkspark Friedrichshain. Jag älskar sådana där stänger som man kan (försöka i mitt fall) häva sig upp mot, hänga i knävecken på och svinga sig fram mellan (yeah right, sjukt jobbigt).

Det finns massor av träningsgrejer i parken, utspridda lite här och var. En rundad makapär som gör det mer ergonomiskt att göra situps, ringar för att få gymnastbiffiga axlar – ni fattar. Ett gym, fast old school. Och utomhus.

Hett tips alltså för alla er som bor här men inte har lust att skaffa gymkort.  Eller som vill träna under semestern. Eller som gillar att hänga i knävecken bara.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se