2011/06/02

Ljungskile folkhögskola

En gång om året åker studenterna på Ljungskile folkhögskolas journalistlinje utomlands på reportagresa. Ganska ofta kommer de hit till Berlin och nu har det hänt några gånger att jag har blivit inbjuden att hålla ett föredrag för dem om hur det är att vara frilansare här.

Det är fantastiskt roligt och inspirerande att träffa studenterna (läs om den senaste gången här), lyssna på deras idéer och smittas av deras entusiasm – jag blir helt sugen på att plugga till journalist igen varje gång jag träffar dem. Ska nog unna mig (och mina uppdragsgivare) några roliga kurser framöver.  

Resultatet av resan är en radiosändning och en tidning om Berlin och allt ligger på skolans hemsida. Leta upp "Saksa" i vänsterspalten och lyssna på massor av spännande inslag (en intervju med mig finns i del del, vid 28,50). Längre ned i spalten hittar du textreportagen.

Det är riktigt bra gjort och väldigt spännande för alla som gillar Berlin. Go studenterna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se